Aswo
2 juni 2020Tui
2 juni 2020Facq is een belangrijke Belgische groothandelaar goed bekend om zijn B2B catalogi voor de sanitaire sector : het « groene boekje » verwijst naar het sanitair en het « rode boekje » betreft verwarming
Het groene boekje bevat ongeveer 550 pagina’s en wordt twee keer per jaar ververst. Werk dat enkele weken duurde kan nu worden gedaan in een paar dagen met Leaflet.
Facq had strenge eisen wanneer het ging om de publicatie van een database :
- Geen compromis over de kwaliteit van het document.
- Geen verloren ruimte als gevolg van automatisering.
- Behoud van de bestaande lay-out.
- Dezelfde lay-out in HTML op het Internet bewaren.
Leaflet was in staat dit allemaal te bieden met behoud van de productiviteit. Een uitgebreid gebruik van een kleine set dynamische templates (ongeveer 5 templates voor elk boek) helpt onderhoud documenten te minimaliseren.
Catalogi worden « semi-automatisch » gegenereerd. De plaatsing van bepaalde banners en het handmatig resizen en verplaatsen van beelden is het gedeelte van de afwerking die Facq toch nog steeds met de hand wil doen.
Na een eerste ervaring met het genereren van een extranet, vond Facq dat zijn bestaande klanten bereid waren om online te bestellen als ze de vertrouwde layout van het « groene / rode » boek op het scherm terugvonden.
Leaflet is 100 % cross- media en ondersteunt ook media-specifieke kenmerken. Facq gebruikt inputvelden afhankelijk aan de context, knoppen, formulieren die zijn opgesteld in de oorspronkelijke tabellen om interactieve pagina’s te verkrijgen. Deze pagina’s kunnen parameters ontvangen en doorgeven en maken nu deel uit van het bestelproces van het Facq extranet.