Kneip
2 juni 2020Etanco
2 juni 2020Naast B2B documenten die op aanvraag gegenerred worden, wenste Philips een efficiente oplossing voor de opmaak van hun B2C catalogi.
Meer productcollecties, meer talen (meer dan 20), meer technische karakteristieken te vermelden, en toch dezelfde eis om een perfecte opmaak te bekomen met behoud van een hoge productiviteit.
Opdarcht voldaan door de samenvoeging van Leaflet en Indesign in de workflow/
Vanaf een blauwdruk bepaald in Excel, alle gegevens en pertinente beelden worden in real time verzameld uit de database van producten en beelden.
De dynamische templates van Leaflet gebruiken geavanceerde berekende velden om kenmerktabellen te produceren uit de tekstelementen opgeslagen in de database. Veel picto’s en geometrische vormen worden in de tekst ingelast om technische gegevens zowel aantrekkelijk als gemakkelijk te begrijpen voor elke lezer te houden.
Documenten kunnen naar PDF of Indesign geexporteerd worden. Beide uitvoeren zijn een trouwe copie van de bladzijden in Leaflet verkregen.
De Indesign copie is daarbij geoptimaliseerd om bewerking en latere update mogelijk te maken met behoud van de achtergrond stijlen (zelfs met dynamische gegevens), stijlen et tabelstructuren.
In het Indesign document, kan de ontwerper de vrije loop geven aan zijn creativiteit door herpositionering / resizen van de grafische objecten op het dubbel blad.
Meerdere lagen worden gebruikt voor meertalige documenten. Alle teksten die al bestaan in het vertaalgeheugen worden automatisch verwerkt. Te vertalen tekst wordt op eenvoudige wijze opgespoord door de menselijke vertaler.